FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

När katten är borta dansar råttorna på bordet

Ja, eller när mamma försöker vila så levs det rövare. Hade plockat och vikt ihop alla filtar, handdukar och täcken som låg på golvet, även sorterat tvätten och staplat allt i prydliga högar. Allt låg utspritt över hela nedervåningen då jag "vaknade". Hmm, skitungar!! Satte på en film de gillar, (vilse i pannkakan, urk) och sen la jag mig i soffan och de med. Men med myror i brallorna blev de inte stilla en sekund, det bråkas, kivas, busas, skrattas, brottas och slåss om vartannat! (typiskt killar... fattar inte VARFÖR de ska SLÅSS när de leker..?? ) Även vuxna karlar är ju likadana, ja de flesta, ska dunka till varandra på skoj lite hursomhelst närsomhelst. De söker nog närhet men vågar inte kramas?


Extrem töntigt tycker jag iallafall. Nästan så töntigt att det blir gulligt.. ;p eftersom jag vet att de är blödiga känsliga små bebisar där nånstans innanför.

Vilgot har iallafall en snygg bula på ena ögonbrynet, han har ramlat nyss här i köket och fick en påse frysta hallon för att dämpa svullnaden. Sen ville han såklart äta dem, för det var synd om honom faktiskt, då FÅR man tydligen äta frysta hallon. Tror ni han lärt sig nått av det? Nä, han fortsätter springa på EXAKT samma sätt.

Som när han fick åka till vårdcentralen då han petat in en indianpärla i näsan som vägrade komma ut, sköterskan fick hämta doktorn och doktorn fick hämta en tång och en massa annat för pärlan fortsatte att vägra komma ut. Han skrek och grät och näsan blödde. Tillslut kom pärlan ut och vi åkte hem igen. Nu har han iallafall lärt sig nått, tänkte jag. Men icke, det första han gör då vi kommer hem är att stoppa upp en pärla till!!!

Hur tänkte han? Var det "tröstpriset" han var ute efter? Fingerdockorna med Bamse som han fick med sig hem för att han var så duktig?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0