FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjuka

Vaknade och har fan ont i hela kroppen! Varenda muskel ömmar, känns som att jag sprungit maraton eller nått (ja inte för att jag vet hur DET känns.. skulle aldrig komma på tanken, men kan ju föreställa mig).

Vilder sitter blek och lite hängig i soffan och tittar på tv, duracell Mini är pigg och frisk som en nötkärna, så han ska till dagis idag. Men lovade att hämta honom kl 3, så han är mycket nöjd.

Vanessas matsäck är packad och hon är grymt taggad inför museebesöket de ska göra med klassen idag.

Då klockan är 9 infinner sig lugnet här förhoppningsvis, då är Vilgot på dagis och Vanessa redan på väg till museet. Jag och Vilder sitter antagligen uppkrupna i soffan under en filt och glor på tv eller nått. Har lovat honom att få spela dator sen. Om min muskelvärk ger med sig under dagen ska jag städa, men gissar på att städningen får vänta.

Blir nog ett varmt bad istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0