FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

tisdag...

En aning ont i ryggen idag, sovit på GOLVET i vardagsrummet inatt. Barnen hade släpat ner varenda täcke och filt vi äger typ och bäddat på stora mattan framför tv:n, men det passade mig bra att de sov där inatt utifallatt de skulle vakna och kräkas. Lättare att slänga in filtar i maskinen än att hålla på att tvätta madrasser och dylikt. Jag låg på soffan och sov.. eller hade somnat precis då vilgot vaknade och ville att jag skulle ligga bredvid honom en stund.

 Sen vaknade jag av mobilen.. på morgonen, och ryggen känns inte rolig alls. Hade inte suttit fel med ett varmt bad, men det kan jag glömma slår det mig i samma tanke, eftersom det är stopp i avloppet i badrummet så jag måste åtgärda det först. Upptäckte det i helgen efter ett bad då det blev en hel sjö i badrummet efteråt... ja tur att det finns trösklar säger jag bara!

Mina domningar i ansiktet börjar förresten komma tillbaka, så det känns att jag inte tagit det tillräckligt lugnt på sista tiden. Irriterande till max.
Ska försöka lägga in nån bromskloss eller 2... fast det är svårt med barnen hemma, fullt ös medvetslös blir det ofta då. Iallafall inte särskilt lugnt, och nu har vi ju varit hemma en hel del från dagis och skola.. det känns kan jag ju lugnt säga.


Pojkarna blir hemma idag, Ja Vilgot kräktes ju som bekant i förrgår, och det är 48-timmas regel att vara hemma från dagis då det gäller kräkningar. Vilder ville vara hemma han med idag så han får vara det. Fast i eftermiddag så ska de vara ute massor så de blir riktigt trötta lagom till kvällen, för IMORRN ska de till dagis och jag ska träffa syster och systersonen. Så ikväll ska de läggas tidigt. Själv har jag ett berg i köket som jag har att ta itu med. Fy fan vad tråkigt. En massa tvätt oxå.


Blablabla... bla bla bla.. så, nu har jag babblat av mig lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0