FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Trött

Inte så konstigt egentligen, men dagen lider mot sitt slut nu. Vilgot ska till dagis imorrn igen, den där duracellkaninen är det inget fel på, hostan var ingen fara och han såg fin ut i båda halsen och öronen. Gissa om han var mallig? Under dagen har han varit på ett sprudlande humör, aptiten är tillbaka och de är nu ute och leker hela gänget. Själv fryser jag, nyser och känner mig lite mörbultad, killar i halsen och i öronen. Blir väl min tur nu att bli sjuk... typsikt. Så imorrn ska jag VILA då de är på dagis och i skolan. Jisses så skönt det ska bli! Och behövligt!!

Jag vilade en timme innan jag skulle hämta Vilder på dagis, Vilgot satt bredvid och klappade på mig och bäddade om mig med filtar, gullungen! Vanessa satt på nedrevåningen och spelade wii, men han satt med mig enda tills jag somnade.

Mina pojkar, dem blir det nog riktiga karlar av! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0