FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tvångstankar

Hmm, funderar och undrar om jag har några sådana, men tror fan inte det. JIPPIIEY!!! Nått jag INTE har! WOW!


Eller?
Förrutom då jag var yngre, och nödvändigtvis var tvungen att gå på alla K-brunnar (som gav kärlek) och undvika alla s-brunnar (som gav otur, men den oturen kunde botas om någon annan dunkade en tio gånger i ryggen).


Sen en period då jag gick till skolan var jag typ tvungen att ta en näve med bär från en buske och sen slänga bär efter bär framför mig samtidigt som jag gick, och då bären var slut fick jag inte gå längre om jag inte hade hunnit plocka nya bär under vägen och fortsätta kasta. Det var en oskriven regel att inte ta ett steg utan att ha kastat nått framför sig först. Det var riktigt jobbigt ett tag men var bara en kort period jag fick för mig att jag skulle göra så. Ja det var ju tur med tanke på att det knappast är bärsäsong året runt.




Har även gjort samma sak fast genom att spotta.. haha, spottat framför mig och jag fick inte gå längre än dit loskan slutade utan var tvungen att spotta igen... Fast det var så jobbigt så jag slutade efter ett tag, fick ont i munnen. Nu talar vi alltså lågstadiet i grundskolan.

Ett tag kände jag mig tvungen att spotta ÖVER rälsen INNAN tåget kom in på perrongen, och lyckades jag inte så hade jag en olustkänsla i kroppen hela dagen sen. Så jag slutade med att bestämma sådana knasiga saker för jag mådde verkligen dåligt av att inte uppfylla "kraven".


En dum grej jag hade för mig en period var att jag BLUNDADE då jag cyklade över en väg/korsning. Som om att det inte kunde hända något då.. men vet inte om det kan kallas tvångstanke? Det var nog bara DUMT, men minns att jag gjorde det även fast jag inte ville... jag var lixom bara tvungen. Så då är det nog en tvångstanke endå! Tur att jag vuxit ifrån sådant, och att jag inte har körkort! ;p


 
 Sen finns det säkert sånt man gör utan att man ens tänker på det.. men inget som jag kan komma på alls, för jag tycker ju såklart att det jag gör nu förtiden är fullt normalt såklart, speciellt om jag jämför med dåtiden...;-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0