FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Att välja sina fíghter

Vilder blev SÅLD. Han SKREK förtvivlat då jag sa NEJ till att sova i mina nya skor...
Min första tanke var ju att: Man sover INTE med skor. Han var ARG och ledsen..och TRÖTT. NEJ, man sover inte med SKOR svarar jag.. Sen börjar jag tänka lite.. hmm, alltså.. VARFÖR kan man inte sova med skor? Det är ju enbart själva principen att man INTE bör göra det? Jag ska försöka tänka INNAN jag säger NEJ i fortsättningen, men ibland går det av bara farten.

Jag tänker INTE vara en princip-mamma. Urk!
Ja, en sån som säger NEJ bara för ATT. Det enda som gjorde att jag stod på mig ett tag på mitt NEJ var för att jag försöker vara väldigt noga med att vara så konsekvent det bara går. För det är något jag anser vara viktigt. Men man MÅSTE oxå kunna göra undantag, så som jag gjorde igår. Vilder fick sova.. med mina nya skor! I NATT, förklarade jag för honom.. för dessa skor ska användas ute, men eftersom de var nya..och därmed oanvända... så tyckte jag att det inte var något större problem med att han kunde få sova med dem på sig. Nu sitter han nöjd och lycklig här i soffan, med mina skor på fötterna! Men jag kan förstå honom.. för de är GRYMT sköna!

Och jag vägrar vara/bli en sur principmorsa. Däremot ogillar jag STARKT föräldrar som curlar sina barn i allmänhet.. som låter dem få som de vill bara för att de skriker och bråkar. Där går gränsen för mig! Mina barn får inte heller bete sig illa mot andra/varandra, där är jag stenhård, men det är oxå allt. Sen får de inte som de vill bara för att de skriker.

Men som sagt, man ska välja sina fighter, och helst tänka INNAN man svarar. Man lär så länge man lever, och man kan ju bara bli bättre, till nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Ronny

Jag tycker du verkar vara en toppenmorsa!

2010-01-07 @ 14:23:10
Postat av: Yoanna

Tack!! Det värmer att höra! :)

2010-01-07 @ 14:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0