FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Borsta tänderna

Härligt, en hittills smärfri smidig morgon med väckning och lämning av barn på dagis. Vilder skulle enivst ha med sig TANBORSTEN och nya tandkrämen till dagis. Fast hemma får man TJATA och bråka med honom för det mesta då det ska borstas tänder... ungar! De får ju inte ha med sig saker dit, en regel de har, men han var envis, och jag tänkte att "tandborste är ju något POSITIVT" (ser ni, jag tänkte INNAN jag sa NEJ, och sa därför INTE NEJ;)) och nya fröken där verkade ha samma tanke som jag.. så den fick vara kvar till Vilders stora glädje.

Jag minns att vi hade tandborste på dagis då jag var liten, varför i herrans namn har man slutat med en sådan viktigt sak egentligen? Hygieniska skäl? Det argumentet håller inte för min del, då borde ju småbarn inte heller få ha napp där. Så det blir nog första och endå gången JAG kommer komma med något förslag på nästa föräldramöte, annars sitter jag mest tyst där, dricker kaffe och lyssnar så gott det går.

Oftast så går informationen in genom ena örat och ut genom det andra, har lite svårt att koncentrera mig ibland, iallafall om man ska sitta i flera timmar och bara lyssna. Jag lyckas alltid sväva bort i tankarna och vara någon helt annanstans. Brukar för det mesta läsa protokollet sen, och uppdatera mig. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Att lära barn borsta tänderna ligger givetvis hos föräldern, och det är inte personalens ansvar att borsta tänderna på barnen, men ATT BARNEN borstar dem, ATT det finns en avsatt TID för att borsta dem efter måltid (ja iallafall efter frukosten som äts kl 9) det tycker inte jag är för mycket begärt. Och för de barn som vill då kanske? Tycker iallafall att sådant ska UPPMUNTRAS!


Kommentarer
Postat av: Fröken Upp&Ner

Det var en bra idé! Borsta tänderna är apviktig. Sedan får du intrducera den magiska tandtråden också. Annars får de gå till en tandhygenist. Usch, de är så hemska. Man blir alldeles öm efter ett besök hos dem. -Både i käken och plånboken. :-(



Ibland måste jag tänka efter om jag har borstat tänderna eller inte. Man gör ju sånt på automatik att ibland tänker man inte ens på det. Haha!

2010-01-08 @ 11:36:05
URL: http://mittlivuppochner.wordpress.com
Postat av: Yoanna

haha, appropå tandtråd.. minns första gången jag kom i kontakt med en sådan. Fattade inte riktigt vad man skulle göra med dem.. gned å gned mellan tanden så den höll på att lossna typ!! Haha, men jag e inte riktigt som alla andra..kanske därför! Ingen som visade mig HUR man gjorde, visste bara att man skulle ha den mellan tänderna på nått vis..

2010-01-08 @ 12:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0