FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

En händelserik dag.

Nu är jag hemma, mätt så in i helvete efter Lottas goda mat! Skaldjur till förrätt och sen Flamberad oxfilé med potatisgratäng och sist men inte minst, en underbart god... ja vad det nu hette? Pairfait? Sufflé nånting? Hmm, vet inte vad men GOTT var det iallafall!!

Promenerade idag med Annica, från Slussen till ett så mysigt kafé på djurgården, systrarna **** nånting hette det, minns inte.

Åt gott och pratade en massa minnen! Jag fick motion på köpet dessutom! Tyvärr var det slaskigare och fulare väder än jag tänkt mig... men det blev några bilder endå, iallafall bildbevis på att jag rört på mig idag! ;)





Var och hälsade på min farfar sen, det blev tungt denna gång. första gången jag sett min farfar gråta lite. :-( Och jag grät... och det blev svårt att sluta. Dumma tårar!! Nu vet jag iallafall att han vill att jag bakar tårtan till hans begravning. Underbara farfar!! Vill ju att HAN ska äta min tårta! Han är så nöjd med det liv han har haft, det känns som om han bara väntar på döden nu, och ser döden som en vän, en sista vila. Världens naturligaste gång, men tokvidrigt känslomässigt! Jag beundrar min farfar och hoppas att jag har ärvt hans stryka och mod någonstans. Farfar, jag älskar dig, även fast jag nog aldrig sagt de orden till dig;
JAG ÄLSKAR DIG! (och jag tror att du vet det någonstans...)




Delar med mig utav en grym låt jag blev presenterad för idag! Nu måste jag sova...


Puss på er mina kära läsare!



Kommentarer
Postat av: Mica

Kolla min blogg.. meddelande till dig. ;)

2010-01-16 @ 00:57:54
URL: http://blackorchiid.blogg.se/
Postat av: Yoanna

naaaw va SÖT du e!!!! PUSS!!!

2010-01-16 @ 11:42:08
URL: http://www.yoannas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0