FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Glada barn = Glad mamma

Idag har mina solstrålar verkligen strålat! Jag är extermt utvilad även fast jag känner mig lite trött, men jag kanske är lite svårtstartad bara? Pojkarna sitter färdigklädda i soffan och jag har skrivit ut och packat ner alla papper jag behöver lämna in i dag. Sen väl hemma ska jag bara njuta, laga mat och umgås med Lotta och Kristian som kommer hit på middag idag. Det blir ost och skink-paj och en tomat och löksallad till. En av favoriterna här hemma. Fast nu har tydligen Vanessa "slutat" gilla pajen, och Vilder har aldrig gillat för han gillar ju inte sånt som är minsta kladdigt, men Vilgot älskar min paj. So far iallafall. Och Lotta älskar den!
Och alla andra "vuxna" som smakat den Älskar den, även de som för övrigt inte är så förtjusta i paj. Det är väl ett bra betyg?! :D





Svammel svammel! Igår pratade jag en stund med min vän Lorencita på telefonen. Hon är en sån där människa som alltid hittar BRA saker hos folk, hon har en förmåga att få en att känna sig lätt om hjärtat och man känner sig lixom BRA för att man bara ÄR. Det är guld att prata med henne om det mesta för hon förstår lixom. Även fast man själv kanske inte kan förklara ordentligt vad man menar, och jag babblar ju på som en papegoja då jag ska förklara saker. Och det bästa av allt är att hon inte heller är särskilt "vuxen" på det där tråkiga vuxenviset.. precis som jag! ;p Men väldigt KLOK och empatisk. (aa, precis som jag det med) Men endå är vi olika, så vi kompletterar varandra grymt bra. Svårt att förklara helt enkelt.
("nej inte alls, jag förstår precis vad du menar!" skulle Lorencita sagt nu! ;p)



Jag är ingen telefonmänniska i övrigt, jag är mer en sms:människa.


Men jag har iallafall min på ljudlöst då vi äter här hemma. Ofast, om jag inte glömt stänga av ljudet då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0