FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite egen tid

Möttes av Guds ord i morse.
Denna bibel låg på busshållplatsen.
Jag slog upp den av ren nyfikenhet för att se vad det stod där bandet var.
ORDSPRÅKSBOKEN hamnade jag på.

Mest rapparkalja var det, fick ingen aha-upplevelse iallafall. Bibeln är säkert bra för många och till mycket. Men den är oxå bra att ha på skithuset om pappret är slut. Alla sätt är bra utom de dåliga, och nöden har ingen lag. Så sant som det är sagt. Jag somnade sen på bussen, den där äckliga tröttheten slog till igen men som tur var vaknade jag till innan jag skulle av. Kanske det var Gud som väckte mig som tack för att jag slängde ett öga i hans lilla bok? ;)


Kom nyss hem, har hunnit med massor känns det som och klockan är inte ens 13! Dricker kaffe nu och har precis ställt in maten i kylen jag köpte på väg hem idag.
Var på Bolaget oxå, köpte en flaska rött till pajen ikväll. Det gjorde min dag, fick visa LEG. ;p
Fast det brukar jag få göra i princip varje gång där, men handlar inte där så ofta. Borde kanske handla oftare? en kick för självkänslan! ;) Hehe


På hemvägen satt jag och tittade ut genom bussförnstret på all upplogad skitig snö längs vägarna. Tycker det är ganska vackert endå, ser lixom gott ut, får mig att tänka på en tårta/bakelse, Schwarzswaldtårta?

  
tänk chokladströssel och den krispiga marängen i munnen när du tuggar;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0