FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

sovdags

Ikväll skulle de sova tillsammans nere i Vilders säng, alla tre. Ok, vi gör ett försök. Trångt men vafaan, vad gör det? Så mysigt med syskonkärlek, den måste vi ta vara på!
Vilder ville inte alls sova. Envis som en get tjurar han, samtidigt som han bestämt berättar att han minsann INTE ska somna. Jag frågar om han ville låna en nalle från MITT rum och han säger först NEJ... sen ändrar han sig efter en kort betänketid och säger lite lömskt;
-IOR!! Ior vill jag låna!
-Jaha, min lilla gosiga Ior, den jättemjuka?
undrar jag och tänker att detta gick ju smidigt!
-Nä, den STORA!! säger han bestämt.
-Oj, det blir trångt, han får inte plats, ta den lilla istället, försöker jag
-NÄ, den STORA, han ska ligga PÅ mig!
Ok.. felet var ju mitt som faktiskt frågade. Såklart fick han låna den stora.... (en JÄTTEIOR som jag har som prydnad på sängen då den är bäddad). *suck* Ja det blev ju inte mindre trångt direkt, men han slutade iallafall pilla på Vilgots kassaskåp.
Vanessa upptäckte förtjust att Vilder hade Iors RUMPA precis över sitt ansikte... och kommenterar det givetvis. Så blev det circus igen! Syskonkärlek! När jag säger till dem att sluta retas så förbannat vrålar Vanessa å mig att ta bort kameran.

Lyckliga Normala Familjen! ;)


Vilgot har inga nallar i sängen, han sover med solbrillor och med kassaskåpet han fick i julklapp under kudden, knasungen!


Nu sover Vilder i MIN säng, han hade vääääääääääldigt svårt för att somna, så för att undvika att väcka de som redan somnat flyttade vi på oss. Skitsur var han, inte ett DUGG trött utan han skulle minsann vara vaken. *snark* Ja tillslut somnade han... och JAG med! Var riktigt riktigt trött då jag vaknade till, men var tvungen att gå ner och hämta mina telefoner coh släcka lite lampor å annat. Så nu sitter jag här..och känner att sömnen är på väg bort. Typiskt. Men men, hittade faktiskt en av mina insomningstabletter jag trodde var helt slut då jag städade ett skåp här, så jag har en nödlösning utifall att det skulle vara omöjligt att somna sen. Ibland lönar det sig att städa!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Med solbrillor och kassaskåp! Härligt! :-D



Kul blogg! Jag snubblade in här via FL...

2010-01-03 @ 21:53:41
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0