FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Prince of Persia



Såg den i Kista häromdagen. En väldigt välgjord och bra film, MEN... alldeles för mycket våld och testoreson och obehagliga ljud som tyvärr blev för mycket för min del och väckte en del tråkiga minnen till liv.

Så jag gick efter halva filmen, det blev för mycket och nerverna mina satt tillslut på utsidan av kroppen och jag frös och fick gåshud på hela kroppen och trodde jag skulle kräkas. Äckelchock/flashback typ.

Sen hämtade jag Vanessa, fick ta mig till Gullmarsplan för hennes lata pappa ORKADE inte köra henne längre...
Hon skulle varit där i 2 veckor allt som allt i sommar men det blev inte så för hon trivs inte där och tyvärr så är hans engagemang då det gäller sin relation till henne likamed noll. Jävligt trist och det gör mig riktigt förbannad. Fattar han inte att hon är värd det bästa???

Den snåla skiten låter mig betala halva hennes biljett då de ska resa utomlands annars får Vanessa inte följa med. Och då kan jag tillägga att de har det väldigt gott ställt ekonomiskt och de är dessutom 2 vuxna.

Jag har då aldrig begärt en krona av honom för resor hon gör med mig. Skulle skämmas att be om det faktiskt.

Men alla är vi olika i vår herres hage, det ska gudarna veta!

Hon fick en cykel då hon fyllde år, men hon får inte ta hem den hit, eftersom hennes systrar ska ärva den sen och den kan bli sliten antar jag om hon har den här, ja hon är ju knappt där varannan helg för hon känner sig mobbad av syrrorna där som tydligen inte alls är särskilt snälla mot henne.

Tyvärr verkar hennes pappa inte fatta att Vanessa kanske NÅN GÅNG vill göra något/umgås med sin pappa och inte bara vara lekkompis/barnflicka åt småsyrrorna.

Kokat över detta har jag gjort MÅNGA gånger, men nu ska faan korten fram på bordet.

Lagar middag och sen ska jag dammsuga... igen. Är hur seg somhelst och ska somna tidigt ikväll hoppas jag. Sen packa för jag reser bort med Vanessa några dagar till en god vän. Men tar med datorn, såklart!!

Behöver en time out känner jag.

PMS-kossa med ett horribelt temperament är jag ungefär en gång i månaden. Bäst att gömma sig då typ...
Ja som ni fattar har det hänt mycket på kort tid. Och ibland rinner bägaren över.














Kommentarer
Postat av: Din nr 1

Du har helt rätt om de där med pappa!!!



LOVE YOU!!!

2010-07-06 @ 21:23:01
URL: http://missnessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0