FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God Morgon

Underbart att vakna bredvid kidsen, även om det var trångt och bökigt för rygg och axlar. 

Tog mig upp på vinden igårkväll och hade sån tur att jag hittade 2 kartonger fulla med SOMMAKLÄDER!

En med mina å en med pojkarnas.

Ska sortera dem nångång under dagen tänkte
... ser ut som om nån varit här och gjort inbrott typ, vänt upp och ner på allt utan att hitta nått av värde. ;p




Vilgot har valt en tröja han ska ha idag, så nu är det ett plagg mindre på golvet...



Vilder ligger å snarkar fortfarande i min säng.....ZZzzZZzzZZzz

Själv är jag supertrött, ska lägga mig en stund då jag lämnat pojkarna på dagis.
Ska försöka sova så lite som möjligt iallafall. Max 2 timmar får räcka för sen ska jag till apoteket och gamla jobbet å hälsa på.


Å tro det eller ej, men slarvpellarna på sjukhuset (eller var det jag?) har min ena medicin, concertan, sååå typsikt. Ska ringa dem idag, måste ha blivit nån miss då de skrev ut mig för då ska man ju få alla sina grejer osv.

Så nu har jag istället dubblat en annan dos jag hade hemma, så istället för 27 mg (som jag ska ha) så har jag tagit 2 st 18 mg, dvs 36 mg.

Tur att jag hade kvar burken med 18 mg, nu kom de ju till använding, fick dem då jag påbörjade medicineringen med concertan. Eftersom det är depot-tabletter så kan eller får de inte delas. Annars hade jag nog gjort det.






här ser ni hur en depot-tablett funkar...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0