FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Avslut

Att ta beslut..är bland det svåraste som finns. Beslutsångest är mitt största dilemma, och då jag är en riktig känslomänniska så går jag extremt mycket efter känslor. I det mesta, på gott och ont. Men nu säger jag STOPP. Hit men inte längre.. dags att klippa av en gren, och gå vidare.


Blir nog det svåraste jag gjort. För det finns en del som binder mig till den personen endå. Men jag ska klara det. Det blir tufft, men tror det blir så mycket bättre på sikt. Jag har gått igenom tuffa saker innan som jag klarat ganska bra. Den största förlusten denna gång.. är att JAG försvinner ur den personens liv. Och det innebär en hel del.


Så h*n kommer bli ganska varse om hur mycket man faktiskt saknar kossan då båset ekar tomt. Jävligt tomt.


Kossan has left the box. Typ.


Jag har insett mitt eget värde och jag värderar migsjälv numera så mycket högre än jag faktiskt blivit behandlad. Jag är inte felfri, långt ifrån, jag har mina brister och tråkiga sidor, men mitt hjärta är gott, ömtåligt och väldigt stort, att vara elak är inte min grej, och jag är det inte i onödan, för det gör ont. Men trampa inte för hårt och för länge på mina tår.. det kommer en dag då jag faktiskt tröttnar. Den dagen har nu kommit för en viss person.

H*n har hjälpt mig massor med en del praktiska saker och det är jag tacksam för, men samtidigt har h*n gjort mig svagare och mer osäker genom att hela tiden analysera och påpeka och pika mig för det mesta jag gör eller inte gör. Lovat massor som inte blivit av, strulat med tider och gått mig på nerverna ordentligt. Sen alla dessa lögner har stått mig upp i halsen. Förtroendet är helt på botten. Enought!
Nu vill jag gå vidare utan nån jävla bromskloss och analysator som bara ser saker ur en negativ synvinkel.

Då jag är känslig pga en del tråkiga upplevelser så HATAR jag då människor antingen UTNYTTJAR det MOT mig eller fullständigt ignorerar det trots att jag tydligt talar om hur det känns. Kan man inte visa den respekten för mig så har man inget i mitt liv att göra.


Nej jag vill INTE prata om det så ring INTE och fråga VEM det handlar om... det är sånt som kommer märkas. Nu ska jag slicka mina sår ett tag här. Och fundera över nästa steg i mitt liv.


Jag vet bara att jag förtjänar mycket bättre än så. Med råge dessutom.








Kommentarer
Postat av: Fröken Upp&Ner

You go girl! Hoppas allt blir till det bättre. Och du, skriv skriv gärna här. Både seriösa och oseriösa saker, roliga och tråkiga saker. Saknar din blogg de här dagarna.



Kram!

2010-03-30 @ 11:08:53
URL: http://mittlivuppochner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0