FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon!

Vilgot vaknade inatt kl 2 och var het som en kamin, darrade och yrade. Han tyckte vi skulle tända alla lampor i hela huset och gå ner, vi skulle INTE sova. Lillplutten hade 40 graders feber och var ARG för att vi inte skulle gå ner till vardagsrummet och titta på tv. Han blev lite nöjd då han fick följa med mig ner till köket för att leta efter alvedonen. Sen var mamma ett PUCKO för att han fick alvedon, ja inte var jag poppis direkt. Tills den började verka och han somnade med armarna kring min hals.

Nu sover de som grisar här, både han och Vilder, Vanessa min duktiga stora tjej går upp av larmet på mobilen, fixar frukost och klär sig. Idag hade jag råkar somna om en gång extra mellan snoozen på mobilen, men då jag kom ner var hon klar. Annars brukar jag gå upp samtidigt och fixa hennes frukost och umgås en liten stund innan hon drar till skolan.

Hon har stenkoll på plugget, läxor och annat, så då gör det inte så mycket att hon är en liten slarver hemma och droppar prylar överallt. Så länge hon sköter skolan så himla fint så tänker jag ha överseende med att det är lite stökigt och så hemma, nån måtta får det vara! Jag är ju likadan!

Att man TRIVS är ju viktigast. Städa.. det gör man när man hinner och orkar. Eller nått sånt.
Man måste ju LEVA oxå.




Kommentarer
Postat av: Sirkka

Hellre stökiga rum och bra betyg än tvärtom.

2010-03-28 @ 19:56:35
URL: http://sirkkasart.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0