FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God Morgon

Igår blidde det inga bilder som synes.. jag valde att gå och lägga mig tidigt, måndagmornar är SEGA. Pojkarna sover fortfarande.. fattar inte att VILGOT som däckade kl 6 igår fortfarande ligger och snarkar! Ska väcka dem strax, sen ska de till dagis halv 8 idag, för jag ska iväg. Får skjuts, gud så skönt, tveksamt att jag kommit iväg annars, hade fått promenera till centrum då för att köpa nytt busskort först och sen stå och vänta på en buss i kylan. Brrr! Jag skulle mer än gärna fortsätta sova hela dagen, men det går inte för sig, inte idag. Får vila då jag kommer hem isåfall. Har sovit 9 timmar, men är endå väldigt trött och känner mig inte så särskilt utvilad endå.

Satt nu på morgonen och fyllde i alla hemuppgifter, som vanligt är jag ute i sista minuten! Men det är gjort iallafall, fast egentligen så borde jag fyllt i efter varje dag typ, men ja.. det ligger inte riktigt för mig, tyvärr. "kursen" jag går på.. är en del av min terapi. Vi får bl a lära oss att reglera känslor, medveten närvaro, validering och att stå ut när det är svårt och lite annat. Det mesta handlar lite om att inte döma sig själv och att känslor bara är just "känslor" och att man inte ska fastna i dem ibland, en nyttig lärdom särskilt då det kommer till negativa och obehagliga känslor.

Mycket givande trots att jag är skitdålig på att faktiskt läsa mina läxor så har jag tagit till mig väldigt mycket. Men jag har alltid funkat så, att om något intresserar mig mycket så tar jag till mig, annars går det inte alls. Därav mina bra betyg med tanke på min brist på närvaro och engagemang i läxor framförallt i skolan.

Det enda jag inte kan styra över är min trötthet egentligen, men mycket av den kan ju även vara psykologiskt, så på sikt kanske det blir bättre på den fronten med. Nacken är väl en liten bov i dramat den med, spänningar ger ju i sig andra spänningar.. och så är ekorrhjulet igång. Måna aspekter det där. Likaså min väntan på utredningen av adhd, där kan nog oxå väldigt många svar hittas. Med rätt medicin så kanske allt funkar precis som det SKA  och BORDE göra, och jag kanske får saker gjorda ordentligt som de SKA göras, i RÄTT ordning dessutom. Utan att bli så förbannat TRÖTT av att redan ha gjort allt i skallen typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0