FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

La mig hyffsat tidigt igår

Barnen (läs pojkarna) var som galna innan läggning, tänk er ett aphus på kolmården med tjackpåtända apor!! Fast värre!


De klättrade, hoppade, tjattrade, slickade; på varandra, på golvet, fnissade och skrattade och skrek omvartannat.
De var knappt kontaktbara för de var så uppe i varv så det var bara att släcka ner allt i hela huset, tandborstning efter en pappahelg med massor av godis och läsk och chips och noll motion (där det dessutom vääääldigt sällan borstas tänder tydligen) och kasta dem i säng. Ja inte blev mamma poppis då kan ni tro. *suck*



Jag la dem alla i min säng för att få dem att somna, satt på golvet bredvid och klappade på vilder som låg närmast, Vilgot däckade först och sparkade i vanlig ordning av sig täcket. Sen var jag själv heeeelt slut och gick ner för att borsta tänderna och se till att dörren var låst osv.

Men jag hade lite problem med att få plats i sängen som synes... så jag lyfte över Vilgot som endå bara sparkar av oss alla täcktet och la honom i hans säng.


Sen tror jag att jag somnade innan jag knappt lagt huvudet på kudden. Skönt!









Kommentarer
Postat av: Fröken Upp&Ner

Hejsan, jobbigt med vilda ungar. :-p Du har en super award att hämta hos mig om du vill. Inga regler eller krav på vidare nomineringar. Ha det bra!

2010-05-10 @ 10:54:20
URL: http://mittlivuppochner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0