FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ajabaja säger farbror Blå!



God morgon!



Igårkväll var min mamma här, vi myste med gott framför tv:n och sen blev lilla mamsen och Vanessa trötta så de la sig ganska tidigt så jag passade på att gå ut här i krokarna med mina goa vän och granne Lorencita.



Det blev först till "alkis-haket" där alla infödingar super varandra snygga och visar upp sina parnings-danser så att man får passa sig då man dricker så man inte sätter ölen i halsen av skratt!



Men trevligt som sagt, det bjöds på öl. Carlsberg Hof på flaska höll jag mig till kvällen igenom, ingen tapp-öl för mig tack. 

Fick dessutom en komplimang som var lite utöver det vanliga,
en snubbe stannade mig då vi skulle gå vidare och talade lyriskt med en beundran i rösten som fick mig att smila brett och faktiskt rodna lite förläget då talet aldrig slutade och folk omkring lyssnade nyfiket om hur OTROLIGT FANTASTISK jag var.

Han hade tittat på mig hela kvällen och kände att han måste ta tillfället att säga vad han tyckte innan jag försvann och han talade länge och väl tills jag blev bortsläpad av en ivrig vän som ville därifrån.



Ja här är lite utav hans fina tal;

Jag är tydligen en sån person som får hela rummet att tystna och stanna upp då jag kliver in, som en

FILMSTJÄRNA, en LEGEND, det bara STRÅLAR om mig,
 
jag är tydligen nån man inte kan se sig mätt på, 

nån man aldrig glömmer, en person som har en enorm karisma,

nån som lixom äger och bara är så OTROLIGT COOL, Häftig
, SNYGG och med helt egen stil,

ett original med mycket hög klass, ja han var riktigt imponerad av min närvaro, min stil, min 
FILMSTJÄRNEGLANS, osv...







(man ser honom faktiskt på bilden här ovan om man tittar noga, snubben i baren längst bort med blonderad tuppkam)

 



Jo man bugar och tackar, inte helt fel med komplimanger!!

Sen vidare till 3 kronor där det blev lite disco-dans med den något yngre generationen, älskar att dansa och helst till annat än en trubadur som spelar och överförfriskade gubbar som försöker imponera på en med sina "kunskaper" i bugg och vals typ..

En blöt men trevlig kväll, och en erfarenhet rikare, det är INTE poppis att posa på motorhuven till en polisbil tydligen. Det är AJABAJA!!



Nej, vi åkte taxi hem. ;p



Ingen transport med farbror blå, bara en varnande fingervisning och ett ordentligt Ajabaja och en liten redovisning om vad man får och inte får, som jag såklart ganska kaxigt ifrågasatte/förklarade/förnekade/sa emot/bortförklarade på en femårings trotsiga nivå.
Med glimten i ögat och noll respekt för lagens långa arm, vet inte om han var lika road som vi men vem brydde sig? Inte vi iallafall!
 ;p




(Men tror nog att han fick bita sig liiite i kinden för att inte skratta endå när jag blånekade med fingrarna i kakburken typ. För KUL var det!)


Sen då vi kom hem lagade vi nått att äta hemma hos mig innan Lorencita drog hem till sig, vad minns jag inte riktigt, hade nått i ugnen med ost och tomater på? Men vet att vi väckte mamma som trodde att vi varit typ 4-5 pers i köket, ja vi var kanske inte såååå tysta som vi trodde vid halv 3 inatt då.

Vaknade strax efter 12, mår toppen och känner mig inte ett dugg bakis eller sliten från igår, bara liiite småtrött!







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0