FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

En snäll mamma är en dum mamma

Jisses, de går mig på nerverna rejält. Var snäll och lät Vanessa och    Vilder vara lediga från fritids idag eftersom de skulle åka skridskor där vilket de inte ville göra...

Men de har röjt, bråkat och inte alls städat som de lovade dyrt och heligt igår. Så nu har de inte längre utegånsförbud utan ingångsförbud har jag bestämt!!! De får komma in för lunch, mellis och middag, sen ska de vara ute. Får inget gjort hemma då de bara tjafsar, ligger prylar överallt och det blir bara föör mycket. Vart fan ska jag börja??



 

Ska trycka ner deras saker som dräller i säckar och slänga upp på vinden, blir ju galen och kommer städa ihjäl mig annars efter dem.

Sen kom jag fel tid i morse till psykologen, har idag påbörjat min adhd-utredning... har väntat bra länge nu på den så bättre sent än aldrig. Medicinerar ju redan för adhd med god effekt men vill ha det svart på vitt helt enkelt.

Trodde det var kl 10, stressade dit, sen tio min över började jag bli less på tidningarna i väntrummet så jag knackade på, men fick då veta att jag skulle vara där först kl 11. 

Sååå typiskt!  Men han var shcysst och tog in mig efter 4 min. Babblade en massa och han frågade miljoner frågor. Har fått en massa papper jag ska fylla i till nästa möte. Gör det ikväll tänkte jag då barnen somnat.

Sen har jag stekt plättar till illbattingarna och nu är de ute. Och det är TYST här. Har precis tömt tvättmaskin och diskmaskin för att sätta igång ytterligare en... det tar aldrig slut. En evighetsmaskin!


Imorrn ska jag jobba mellan 8-12, sen är jag BARNLEDIG!!!!!

Men är luspank så jag ska sova och städa mest. Vet inte om Vanessa ska till pappa, men pojkarna ska iallafall till sin.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0