FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God kväll!

Ganska stressig dag i regnet, först på möte mellan 9-10 med Ragnar, mitt personliga ombud i tvisten med Försäkringskassan. Sen förbi jobbet för en 10-minuters-kaffe med Anna, sen hämta Vilder på fritids för att sen stressa i spöregn tillbaka till centrum för att ta Vilder till tandläkaren.

Jag är fortfarande lite sjuk, hostar och snorar, men på bättringsvägen iallafall.

Sen hämta Vilgot på dagis, idag var det tydligen hans tur att tramsa och provocera... har blivit kallad idiot och pucko säkert 30 gånger idag... hur fan gör man??

Säger ju såklart till honom och skickar honom från bordet då han håller på, men han bryr sig inte ett dugg utan fortsätter, och sen hotar han att ta sönder alla saker som finns och ALLT ALLT här hemma är FULT!!!!

-Den är ful och den är ful och den är skitful, jag tänker ta sönder alla dina saker! säger han trotsigt och pekar på det mesta av inredningen här hemma

"-Jag ska säga till min pappa att han ska ge dig stryk!!! !

Han gör mig snart galen, vet inte riktigt hur jag ska tackla det, har ju 2 ungar till och tar jag Vilgot åt sidan så tar det minst 1-2 timmar och det drabbar ju bara de andra som inte gjort eller sagt nått dumt. Det är det enda som är fett jobbigt med att vara ensam med 3 små med starka och olika viljor.

Hur man än vrider och vänder på sig sitter arslet bak!!!


Jag bet ihop så mycket jag kunde, sen läste jag 2 sagor för honom och la honom i sängen, sjöng På repeat en låt han gillar;

"kiss i sängen och ha det bra, ligga lite och fundera, varmt om stjärten som en sommardag, jag tror jag kissar lite mera!!!" ... osv...


tills han slocknade som ett ljus. Han sjöng med men då han började tystna fattade jag att han somnat. GUD SÅ SKÖNT!!!!

Men givetvis kom Vilder sen och surade för att jag inte läste om alla böckerna, trots att han valde att titta på tv istället.



Men min röst är nästan helt borta nu, det var en riktig påfrestning för min hals att läsa sagor och sjunga... men men vad gör man inte för lite lugn och ro??

3 oxascand hjälpte lite på traven... Tack gud för medicin!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0