FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon!

Idag är nog första morgonen som jag tar det väääldigt lugnt på väääldigt länge. Så skönt, behöver det, har varit fullt upp de sista veckorna känns det som. Måste bli bättre på att bromsa mig själv, jag är ju endå sjukskriven på heltid, men vill ju såklart arbetsträna så mycket jag orkar trots att jag inte behöver...



Måste nog komma över det där med att jag känner mig lat för att jag är hemma ibland... det finns ju en anledning till att jag är sjukskriven på heltid, man måste inte vara så jävla duktig jämt, nu ska jag vila mig lite ett tag framöver så jag inte bränner ut mig, nu måste jag ner med bromsklossarna i tid.

Senaste 3 nätterna har jag drömt ruggigt verkliga och intensiva drömmar, men vet ju (antar) att det beror på doshöjningen jag gjorde på ena medicinen då jag kände att jag började må sämre. Måste ta det med min läkare sen såklart, men har en tid där den 10:e dec så jag väntar nog tills dess, har ju endå all medicin hemma som jag behöver nu... och en heltidssjukskrivning i botten så jag ska ta det mest lugnt bara ett tag framöver. Ja iallafall så lugnt det går då, när man e ensam mamma till 3! ;)

Har ringt en massa fler samtal i jakten på det förflutna, snart har jag fyllt en hel pärm inför nästa kontakt/anmälan/överklagan till försäkringskassan. Har gått igenom sjukskrivningar från 2008 tills nu, en salig röra som legat i olika lådor och skåp är nu samlade i en pärm. Ja inte i datumsordning, det tar jag sen, jisses vilket pyssel det kommer bli!

Sen har jag fått intyg från barnens förskola att de inte var närvarande där under första perioden då vi fick skyddad id, det borde det ju egentligen vara tillräckligt för att styrka att jag inte haft möjlighet att infinna mig på arbetsförmedlingen dag 1 efter att föräldrapenningen gick ut?

Tycker jag, men i detta vårt avlånga fosterland är människor bara papper i ett system som inte alls är särskilt rättvist många gånger.


Skadestånden jag väntar in efter T och P tar jag itu med senare, så mycket papper att fylla i till brottsoffermyndigheten, måste ta en sak i taget, men har iallafall fått brev från kronofogden om att de saknar inkomster, så där är steg 1 färdigt iallafall.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0