FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lördag morgon

Är egentligen min barnfria helg, men pojkarnas pappa är sjuk så de fick stanna hemma med mig.

Blev väckt kl 6.30 första gången för de ville ha frukost, och inte något snällt;


-"Mamma, kan jag få frukost", utan Vilgot nästan vrålade;

-FRUKOST mamma NUUUUUU!!!!

-GLÖM, svarade jag, ni får vänta till 9, det är HELG, vill ni ha nått redan nu så kan ni ta några smörgåsar själva! ZZZzzZZZZZzzZZZ

Och det gjorde de, så jag fick sova en stund till. :-)

Blev nästan klar med sovrummet igår, väggordet sitter uppe. Galet snyggt tycker jag!

Nu är det bara tapeterna bakom hyllan på motsatta sidan som måste upp, men måste få hjälp att montera ner hyllan.. för man måste vara 2.

Idag ska Vanessa på 15-år kalas, och sen på disco senare på kvällen. Busy liten tjej! ;p

Idag skulle min farfar haft födelsedag om han levt, tänker lite extra på honom idag.

Nu är det väldigt tyst här, barnen är ute och leker och jag har precis bakat bröd, ska ropa in dem då det är klart så vi kan ha lite mysfrukost med nybakat! Bara ljudet från tv:n i vardagsrummet, säger åt dem VARJE dag att :STÄNG AV TV:N DÅ NI INTE TITTAR!!! minnet är kort ibland, ja nästintill obefintligt.

Regnet hänger i luften.. underbart!! Älskar då himlen är grå!!!!


Attans, synd bara att jag hängde ut en matta på tork igår... glömde bort.. kom på det NU... och den är nog ganska blöt vid det här laget! :o


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0