FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gaah ungar!!

Ok, med facit i hand, jag e heelt slut!

Ångrar nästan att jag tog med mig Vilgot till Täby centrum, det var i ochförsig mysigt men han är såååå trotsig och jobbig just nu, omständig och grinig omvartannat, solstråle mellan varven och HIN HÅLE i lite för stora doser just nu.

Odräglig faktiskt emellanåt. Om man nu får säga så om sina barn. ;p

Envisare unge får man leta efter!! Vi käkade på Mc Donalds, strax innan 11, lille herrn bröt näst intill ihop strax innan i en butik och gnydde;
-JAG SVÄLTER IHJÄÄÄL, JAG VILL ÄTA NUUUUUU!!" och la sig demonstrativt på golvet. Jag hade tänkt mig lunchen runt 12-13 med tanke på att vi åt frukost vid 9.

Så jag plockade snabbt ihop det jag skulle handla och sen gick vi med snabba steg till Mc Donalds för att utfodra den svältfödda illbattingen. Då var han SUR och skulle inte ha nån mat.

"-Jag tänker inte säga" svarar han surt och sätter armarna i kors över bröstet då jag frågar vad han vill ha.

Jag biter ihop (mitt tålamod är prövat ordentligt känner jag) och säger bara;
-Jaha, men dåså. Då handlar jag till mig så kan du stå och sura då tills du kommer på bättre tankar.

Han kom snabbt på bättre tankar, valde mat och valde sen vart vi skulle sitta. Givetvis på de höga snurrstolarna.
 Ja inte så stilla satt han precis...

Men han åt som en häst den stackars hungriga pojken!


Sen fick han en ballong, så lite nöjd var han. Han köpte en till Vilder oxå.

Kan själv, såklart!!!

Sen blev det tåget hem, och sen blev det gnäll över att jag inte har BIL när vi klev av tåget.

-Varföööör mamma, jag orkar inte GÅÅÅÅ, ring pappa, han kan köra oss, nu måste jag vila mina ben en stund, ååååhhhh!!!


Sen var resten av dagen en riktig pina i mina öron, storebror kom hem från fritids och sen var de var som katt och hund. Eller katt och råtta. Pest eller kolera. På högsta decibell och pipit, gnälligt och retsamt om vartannat.

Men vi fick besök, min mamma kom över på middag. Det var trevligt. :-) Hon köpte med sig kaffe till mig, mitt tog slut igår. Så nu är morgondagen räddad iallafall. Alltid nått!

Vilder och Vilgot fortsatte resten av kvällen,  tandborstningen skedde under högljudda och stora protester.

Sen slocknade de... ordentligt.

Först ut var Vilgot... framför tv:n sittandes i sin gamla babystol med ett tangentbord i knät och sin bil-kudde.


Vilder slocknade nerbäddad i soffan medans jag klappade på honom, gnällandes in i det sista;

"-Du är duuuum... duuuu är duuum.... du ääääär.... ZZZzZZZZzZZZZZZzzzzZZzz"




Åh så skönt att det ÄNTLIGEN blev tyst!!!!

Bara jag och Vanessa, IDOL på tv och GLASS i STORA LASS, jag åt upp... ALLT!!



I morgon är en annan dag, jippi!!!!!!!!!!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0