FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Barn som mördar

10 åriga mördare... tyvärr inte tillräckligt ovanligt i dagens samhälle.

Vad beror det på? Barnet? Föräldern? Samhället? Hur straffar man ett mord, för ett mord är alltid ett mord, någon annans liv har släckts. Tragedi, ja minst sagt. Men jag tror att alla har dragit ett strå till den stacken. Brister i tillsyn, uppsyn, och framförallt hänsyn och empati i dagens samhälle.


 

 

Bor det en mördare i oss alla tro? Och isåfall, vad är det som väcker den till liv? Det är så lätt att avfärda sådana händelser med att det är en STOR TRAGEDI, ja självfallet är det en tragedi, ett livslångt jävla drama för de inblandade!!!

Hade det varit MITT barn som blivit dödat av ett annat barn hade jag nog gått i taket av att få höra det avfärdande ordet "tragedi" och att mördaren har tillsyn dygnet runt. Det är som att konstatera att "det blir blött om fötterna om man inte har gummistövlar på sig då det regnar" .

Denna tillsyn och KOSTNADEN av denna tillsyn kostar samhället så mycket mer än att t ex se till kärnan av problemet som jag anser bottnar i brist av engagemang i allas vår framtid, våra barn!!

Skulle man lägga pengar på fler personal inom barnomsorgen, mindre barngrupper och att ALLA barn får SYNAS i tid, så kan jag slå vad om att denna typ av händelser skulle minska kraftigt.

Det gäller att FÖREBYGGA, att värna om det som är VIKTIGAST. Men staten lägger istället 11 miljarder på att ta bort riktnummer....

HUR kan vi eliminera/förminska den typ av händelser som förlamar människors liv för all framtid?


Jag tycker att det är solklart, samhället vi har idag är empatilöst och suger fett rent utsagt!!

Mer pengar till barnomsorgen för där i ligger vår framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0