FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Det börjar bli kallt ute..

Och ni vet väl här man svär då man får vänta alldeles för länge på en taxi då man inte är rätt klädd för att stå ute och vänta i kylan... och sen vet vi ju alla lyckan man känner då man väl sätter sig i värmen inne i taxin och är på väg... HEM, till en varm säng, kanske ett varmt bad, några mackor och te...


Men det finns faktiskt, människor ute i vårt samhälle, som inte har ett hem att åka till, ingen värme att vänta sig, och det bidrar i sin tur till många brott osv för att människor som fryser inte vill frysa t ex.... en helt naturlig instinkt om du tänker efter lite..


Är man hungrig och inte fått äta... så blir man grinig... Fryser man och inte får tag på taxi eller hittar sina vantar... blir man grinig....


Tänk då på alla dessa människor som inte ens äger ett par VANTAR.... t ex.
De har inget hem att åka till, ingen värme att få...

SÅ nu till saken... jag och Emma, en underbar tjej som jag känner som födde denna idé som jag snabbt hookade upp på, vi har bestämt att samla in JACKOR och VANTAR att dela ut till hemlösa i Stockholm. Sen är tanken att bjuda på något värmande, som soppa t ex.


Jag är på, är du??


Sprid gärna detta vidare på din egen blogg eller på facebook, datum för "kvällen" kommer nästa vecka!


To be continued...




Kommentarer
Postat av: Therese

Jag är SÅÅ på!! :D

2011-12-02 @ 15:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0