FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hmm, vad är lagom?

Tar gärna emot förslag på förändringar i Sagan, alltid bra med råd utifrån, vill ju att den ska bli precis lagom.

Sen är ju alla barn givetvis olika, hade nog inte haft samma behov att visa hur andra barn faktiskt har det om mina pojkar inte varit så galet egoistiska och materialistiska, de gnäller om precis allt just nu, det är fel på glaset som de ska få vatten ur, det är fel på kläderna, det är fel och orättvist och jag är jättedum om jag säger att de inte får spela dator osv innan de städar sina rum.

De ger mig "hot" om att jag ska välja, antingen så ska jag ge dem en bulle/godis eller så ska de ha en julklapp i förskott!! Snacka om fräckt!!!  

Mina nej ekar här just nu och jag vill bryta det mönstret och att prata med dem räcker inte just nu, jag vill att de ska få se med egna ögon och samtidigt få känna att de får ansvar, att de kan få vara delaktiga i det som händer genom att välja något som kan göra det bättre för andra barn. 

Att vara ensam mamma till 3 barn och ha dem på heltid är mycket jobb och otacksamt att vara mamma ibland, särsklit då de alltid får en massa nytt och gott de helger då de är hos pappa osv, men jag har ju inte alls samma ekonomi. Samtidigt så tycker jag givetvis att det är roligt för dem att de är nöjda när de är hos pappa.

Men just nu vill bara ha och ha och ha och jag vill ge dem ett litet uppvaknande från den onda materiella cirkeln som de cirkulerar i just nu. Därför som jag först la en hel del "krut" i bilderna som kanske var lite väl "hårda" för dem att se... men de har pratat så illa här hemma emellanåt om både mig och varandra. Jag HOPPAS att det bara är en fas de går igenom, känner nästan inte igen dem och vill sätta denna boll ur rullning NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0