FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Julen står för dörren och jag är INTE redo, inte ett dugg

Denna jul känns som om det blir bäst att fira julen aldeles ensam med min hund, utan griniga sura, bortskämda skitungar som bara vill ha mer.... vart tog glädjen vägen, den där mysiga glädjen när man i god tid långt innan de ens börjart julpynta var klar med det mesta, då man handlade utan stress, umgicks och fikade mitt i julrushen och man hade tid för tjejkvällar med julrim och allt som hör till.
Men det krävs planering, mediciner för att ha situationen hyffsat under kontroll, eller så kan man hoppas på att få sånt där flyt bara kanske? sådär så att allt man rör vid blir till guld typ.
Svammel svammel. Nu ska vi försöka få ta lite fina julbilder på barnen, de ska klä upp sig eller UT sig,  sen ska de plåtas framför granen, de ska även välja mina kläder för bilderna... ska bli spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0