FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Julminnen

Jag å syrran beställde alltid hem såna där "fyndpaket" på postorder med en massa småkrafs i som vi omsorgsfullt slog in i fina paket.

En jul minns jag tydligt, både jag och syrran ogillade STARKT en släktings pojkvän som skulle fira julen med oss... och det visade vi såklart, med våra fina "gåvor" till just honom...


En toarulle som vi hade pimpat ordentligt med en brun tuschpenna och ritat bajskorvar på, sen skulle han få en krossad glastavla med kattmotiv, minns att vi omsorgsfullt lindade in glasskärvorna efter tavlan med stålramen som skulle sitta runtom glaset. Otippat att det var arrangerat lixom...



Av nån andledning dök denna pojkvän aldrig upp, vilket jag såhär i efterhand är ganska tacksam över. Eller hade det kanske blivit en julaftonskväll att minnas för oss alla annars?? ;-)



Kan ju tillägga att denna pojkvän inte längre är en pojkvän till min släkting. Bara ett passerat ex. Phu!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0