FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Morning from hell

Idag blev jag skitförbannad på ungarna, de har blivit sååå slappa och Vilder speciellt är hur jobbig somhelst nu. Gnäller för precis allt, gör fula miner, härmas då jag säger till honom och säger fula saker.

Jag är DUM för att han måste klä på sig kläder på morgonen innan han går till skolan.

Jag RETAS för att jag säger att det kommer bli kallt att gå naken till skolan... sen gnäller han och piper så det skär i öronen och skiter fullständigt i vad jag säger.

Så det slutade med att jag blev skitförbannad och läxade upp dem ordentligt, upptäckte nämligen att deras sk städning igår var en bluff för blotta ögat... ALLT var nerknölat och nertryckt överallt där man kan knöla ner saker. De fick med sig en tom tvättkorg upp för att lägga alla kläder som var smutsiga i, den gapar tom fortfarande, sen var lådan jag redan sorterat åt dem tömd, ALLT hade de knölat ner i den stora vita tvättkorgen med deras RENA kläder som de skulle sortera ut och lägga på plats i garderoben.

Talade om för dem att inte en endaste julklapp kommer att komma in i detta hus så länge det ser ut som det gör på deras rum. Allt de får från andra kommer får stanna där de fått det sa jag, och det som de får av mig hamnar i en påse på vinden då de öppnat, sen får de grejerna först då de har städat ORDENTLIGT.

Jag HOPPAS att poletten trillade ner hos alla 3 och att det blir en ändring på städfronten och stökandet på rummet.

Nu är de i skolan och jag samlar krafter för att få lite saker gjorda idag, ska gå igenom hela min garderob och rensa ut allt jag inte använder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0