FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Spel spel spel

Igår var det MIN tur att få spel, på grabbarnas jävla gnäll om ta-mig-fan-precis-allt! Vilken gubbe de ska vara och INTE vara då de spelar wii, vilken bana de ska köra.. ja precis ALLT. Så jag talade om för dem att minsta lilla tjafs så tar jag bort spelen helt enkelt. Sen bröt Vilder ihop då de skulle borsta tänderna igårkväll, han gnällde och skrek som en jättebaby och mina öron höll på att trilla av och springa och gömma sig typ.

Då brast mitt tålamod tillslut och jag blev riktigt jävla förbannad. Det var lixom "hit-men-inte-längre"

Skittråkigt att en sån grej som att BORSTA TÄNDERNA ska få en hel kväll mer eller mindre förstörd.

Men efter ett tag så pratade vi ut om det hela och att "borsta tänderna" är nått som man SKA göra, utan tjafs och gnäll.

Sen är det ju faktiskt så att JAG bestämmer här, jag kan ju inte hålla på och ge efter för att DE inte vill nått, då blir det ju bara katastrof tillslut med snorungar som tror att de får som de vill genom att gnälla och skrika och bete sig illa.


Men jag somnade ovaggad igår kan man säga. Det tar på krafterna att bli förbannad. Men sovit som en klubbad säl har jag gjort, ställde mobilen på larm 7.30, det är ju endå vardag och jag vill inte skjuta på dygnet alltför mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0