FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilder uttrycker sig i tal och skrift

Vilder var skitsur igår för att jag inte ville ladda ner Minecraft (eller vad det nu heter, nått spel på datan). Jag sa nej, dels för att det kostar pengar, och dels för att han beter sig illa, gnäller och svär en hel del. På utevcklingssamtalet med hans fröken i skolan gjorde vi en överrenskommelse att de dagar Vilder inte pratar för mycket på lektionerna så skulle han få ett klistermärke, och då han fått ihop till 10 st så ska han få nån form av belöning från mig hemma.


Jag sa till han att när han fått ihop till 10 klistermärken så laddar jag ner spelet han så gärna vill ha, men det var ju oxå fel tydligen... för tårarna sprutade och han vrålade:

-Jag kommer aaaaaaldrig få det där spelet, för jag KAN Inte vara TYST, det GÅÅÅÅÅR bara inte!!! Uääähääääää!!!

 

Sen sa han en del fula ord, bl a

-Håll käften! till mig, 2 gånger desssutom och avslutade de fula orden med denna mening;
-Och jag MENAR det faktiskt!!!


Efter att jag sagt till honom att så säger man INTE så gick jag därifrån in i vardagsrummet så fick han tjura bäst han ville i köket... Rocker behövde lite uppmärksamhet så vi andra satte oss i soffan med honom och kollade på tv.

Och rätt var det är susar det in en hopknölad pappersboll... som jag öppnar, och kan inte hålla mig för skratt då jag ser att han skrivit nått och VAD han skrivit.







Sen pratade vi lite han och jag då han fått sura en stund, och sen kom han på bättre tankar och skrev en till lapp som var betydligt trevligare


(mamma, jag Vilder älskar dig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0