FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilken JÄVLA natt!

Precis då jag låg som skönast i soffan igårkväll så stack det till i magen som om nån kört upp en stor kniv i ryggen på mig. Jag vek mig dubbel och tappade luften, kröp in till badrummet och sen hade jag galet vidriga kramper i magen som fick mig att svettas, frysa, skaka och tappa andan om vartannat.

Under tiden så passade grabbarna grus på att röja ute i vardagsrummet vilket smittade av sig på Rocker.. givetvis.

Så med speedade ungar och uppspeedad hund som levde faan låg jag helt utslagen på toa i nästan 3 jävla timmar!! Har aldrig förr haft så vidriga kramper i magen, vid varje smärttröskel trodde jag typ att jag skulle dö eller nått, var helt groggy sen då kramperna ÄNTLIGEN började avta och lyckades jag ta mig till soffan och slocknade på 2 sekunder typ.

Men sovit grymt obekvämt inatt, legat som en hoprullad boll med en Vilder som låg skavfötters med mig i soffan med benen utsträckta till max, Vilgot sov i den andra soffan och på madrassen jag släpat ner där Vilder skulle sovit, låg Rocker.

Vilder hade tydligen mardrömmar, därför hade han lagt sig hos mig i soffan istället och terroriserat min från början bekväma sovställning.

Men vaknade av att mobilen ringde kl 9, tog mig upp och tog ut hunden, gav han mat och nu tillbaka i soffan, magen är öm och hela mitt väsen är helt slutkört efter gårdagkvällens kramper.

Pojkarna spelar för fullt och jag har förberett deras frukost så de kan äta då de börjar bli hungriga... nu ska jag lägga mig och slappa en stund, passa på då Rocker ligger lugnt vid mina fötter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0