FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

dag 11 och 12 på 30-listan


Dag 11 – Mina syskon


Har en syster, Lina, som är född -79 och en bror som är född -87.


Jag är äldst i syskonskaran. Och MINST.
Såå ironiskt att lixom vara den som fick ärva kläder efter sina LÄNGRE små-syskon typ!


Sen har jag alltid varit lite utav det svarta fåret,
den som oftast gjorde sat-tyg, och de gånger jag INTE gjorde det så fick jag oftast skiten endå.. ja så upplevde jag det då iallafall. Jag var aldrig elak, bara mest jobbig, irriterande och provocerande emellanåt då jag hade tråkigt...




Dag 12 – I min handväska


 

Ja som sagt, igår var innehållet i min handväska ganska växlande om vi säger så. Nycklarna saknades då jag skulle hem, ena mobilen spårlöst försvunnen, men tack och lov alla kort och id kvar, min granne hade hittat min lilla väska utanför min dörr och tagit in den till sig (brukar ha den lilla väskan i den stora) vände upp och ner på allt i en desperat jakt på mina hemnycklar runt 3-4 tiden mitt i kallaste natten och glömde kvar den sen på marken... frös så in i helvete efter ett icke givande letande som slutade med att vi (jag å min kompis) blev hämtade av hans pappa och fick sova där...

gissa om jag hade panik då jag vaknade med en stor TOM väska, inga hemnycklar och inga telefoner, det enda som låg i den var garderobsbrickan från stället vi varit på... men jackan hade jag fått ut endå uppenbarligen. Fick som sagt bryta mig in hos mig sen mer eller mindre, med hjälp utav grannens altanhandtag som vi var tvugna att låna för att kunna öppna min altandörr som jag TACK OCH LOV lämnade OLÅST!!!

Jo, var i övrigt utklädd till snövit. Men kände mig mest som en Bambi på hal is i mina röda klackskor ute i vargavintern. Sen alla bilder från den kvällen.. är borta. De fanns i min andra mobil.. typsikt va???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0