FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

En dag på Kvarnbadet med mini-duracell

Har spenderat i stort sett hela dagen på Kvarnbadet, som är ett utomhusbad med bassänger å annat här i Vallentuna. Ja visst låter det mysigt och soft? Ligga i solen hela dagen och bada? Fast med en liten duracell-mini så får man ingen lugn stund direkt.

Som ett skållat troll har han farit fram och tillbaka, till kiosken och mellan alla bassänger. Ja det är ju lördag och han fick handla lite som han ville för jag ville ligga lite stilla i solen med min bok.

Men han åt fortare än han sprang, och hann inte ens äta upp innan han ville bada eller handla nått annat.



Efter att precis ha ätit jordgubbar som jag tog med, en tallrik pommes från kiosken, läsk och lite godis och med en mjukglass i handen kläcker han alltså ur sig följande:

-Mamma, jag är så suuuugen bara, magen kurrar efter lite snacks eller nått!




-Mamma, har jag glass på näsan??

Men tid att sitta stilla och äta blev det inte direkt, det var som om det brann i hans brallor eller nått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0