FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vanessa!

Gick igenom lite gamla dokument och hittade en dikt jag skrivit till Vanessa. Jag läste upp den för henne idag och hon blev så rörd att hon började gråta!!



Jag älskar dig min dotter, mer än allt

du är kryddan i mitt liv, mer än socker och salt


som curry och cayenne

som wasabi och peppar

Du gör allting bättre hur djupt jag än deppar

När jag ser dina ögon, när jag hör din röst

så ger du min själ en sån underbar tröst


Tack för att du finns min käraste tjej

min värld skulle stanna utan dig,


du får mig att andas när luften blir tung

du får mig finna frid, att känna mig lugn


för du finns alltid där min käraste flicka

du fick mitt hjärta att envist ticka


Då jag ensam i världen, var helt utan tröst

då fann jag ro av Ditt hjärtas röst


jag kände dina hjärtslag då du växte i mig

mitt liv skulle inte leva utan dig.


Min kärlek till dig och dina små bröder

är mer än allt som jag någonsin behöver


Vanessa, min finaste underbara tjej,
vad skulle mitt liv vara utan dig?

Och Vilder och Vilgot, dina fina små bröder,
ni är faktiskt allt som mitt hjärta behöver

Tack för att ni finns, ni är som solen i mitt hjärta
förvandlar all sorg och får mig att fatta

att solen är ni och jag är en brygga
där du och dina bröder, kan känna er trygga

låt solen sänkas, den kommer ju åter
förvaras i hjärtan som aldrig mer gråter

 

 

Tack älskade ungar, för att ni finns!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0