FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Måndag

Älskar måndagar tror jag. Eller snarare så älskar jag MÅNDAGSKVÄLLAR. Alla är sådär härligt trötta och sen så är den lixom över, den där långa måndagen man nästan börjat få ångest för redan på lördagkväll typ...

Imorse var det en sur Vilgot jag lämnade på dagis, men det var en solstråle som jag fick hämta, han hade borrat idag och varit med att bygga och måla en fågelholk. Skitmallig var han, min lilla kille. Nu är de ute och leker tillsammans hela ligan, och jag gör typ inget. Har satt på en maskin tvätt och dricker kaffe. Städar gör jag ikväll då barnen somnat. Nu ska jag bara vara lite lat.

Jag gick till jobbet tidigt imorse, kände mig nästan löjligt utvilad trots att jag inte sovit speciellt mycket. Så då är det ju bäst att passa på lixom. Hade utvevklingssamtal med Vilder och hans fröken idag, och tydligen hade jag även ett utvecklingssamtal för Vanessa med hennes fröken kl 9 på morgonen.. som jag glömt bort helt.

Vanessa ringde mig från skolan då jag inte dök upp... faan att jag missade det, jag som var så nöjd med mig själv på morgonen att jag kom ihåg Vilders samtal och kommit ihåg att även ta med lappen som vi skulle fylla i hemma å allt sånt. Jag som glömmer det mesta var för en gångs skull liiite stolt över mig själv...

En kort sekund.

Underbart är kort. Men det löste sig rätt smidigt iallafall, fick en ny tid på eftermiddagen direkt efter samtalet med Vilder. Så nu är det avklarat iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0