FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu börjar hobbyrummet ta lite form

Bar upp en hylla/skåp till Vanessas gamla sovrum idag och samlade ihop alla papper och pysselgrejer som legat i lådorna i byrån i köket, så nu ska det bli lite mer struktur här hemma hoppas jag.

Grabbarna Grus har blivit nintendo-besatta, de är helt speedade och fast i spelet, och inte nog med det så svär de oxå till varandra som borstbindare stup i ett om nån annan vinner eller tar nån svamp eller vad det nu är.


Imorrn då de går till skola och dagis ska jag gömma deras nintendo och deras wii. Sen ska de få spela var 3:e dag istället hade jag tänkt.

Denna månad blir en händelserik månad för mig, en massa skoj väntas! Först fyller Vanessa år den 17:e mars, sen den 26:e ska jag till Kolmården med min faster och hälsa på delfinerna.

Sen efter den veckan.. så drar jag på semester!! Igen!!! Fast utan barn denna gång, ska åka helt själv.
Pojkarnas pappa bjuder mig på resan och stannar hemma i mitt hus med barnen då jag är borta.

Det var hans förslag, och jag nappade direkt. Hade han frågat för några år sen om jag ville åka själv en vecka på semester hade jag sagt nej. Men nu kommer jag njuta av ensamheten och bara vara... och inte tänka på nån annan än MIG!

Jag kommer förmodligen få tuppjuck efter 3-4 dagar men det kan nog vara bra för mig, att få längta efter dem och att de får längta efter mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0