FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Speldag..

Har bestämt mig för att ha vissa speciella speldagar, dvs då barnen får spela wii eller nintendo, det har blivit lite väl mycket spelande på sista tiden och de har fastnat lite väl mycket i spelandet..

Så jag bestämde helt enkelt att Tisdagar, torsdagar och söndagar får bli speldagar. Dvs man får spela efter dagis/skolan på vardagar, söndagar kan de spela hur mycket de vill typ hade jag tänkt.

Funkar rätt bra, jag tar helt enkelt bort spelen de andra dagarna och gömmer dem på ett säkert ställe.

Nu har jag gjort en massa cupcakes till lilla damen som fyller år, Lakrits och viol-tema är det. Smeten såg sjukt äcklig ut, alldeles mörkt spy-grön typ... jag smälte ner en massa laktris från en gott och blandat-påse, sen körde jag en massa hårda godisar i mixer tills det blev pulver och hällde i, både i smeten och i frostingen.

Men hon gillar ju lakrits så det fick bli så. Med lila frosting på så ser de inte alltför äckliga ut. :-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0