FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hota kidsen?

Ikväll var grabbarna som vanligt uppe i varv som påtända flipperkulor. Då klockan blev 8 så fick de somna till en film efter att de borstat tänderna efter den vanliga jakten och högljutta protester...



MITT KRAV:

Att de höll sig lugna, dvs låg i sin egen säng, tysta och inte hoppade på varandra eller kastade runt alla sängkläder.

Jag fick endå springa som en jojo upp och ner för trappan för att säga åt dem att sluta tramsa, och det slutade med att mitt tålamod tröt riktigt ordentligt och jag sa;

"-ETT enda tjafs härifrån så lovar jag att frysen är TOM på glass imorrn. RIKTIGT tom!!"










Och gissa vad.. det blev INTE tyst... tog 3 minuter så var Vilder nere å tjafsade om allt och inget, så nu måste jag tömma frysen på glass, har ringt min ena granne, hennes frys var full, får inte tag på nån annan granne. I värsta fall får jag slänga all glass. Känner att det måste bli ett slut på mitt mesiga "vara-snäll"-beteende. Fan ingen är ju tacksam endå så då kan jag lika gärna stå på mig och upprätthålla någon slags respekt för familjens överhuvud, nämligen JAG.

Vem ska annars statuera exempel????

Så nu kommer glass för 500:- slängas om jag inte hittar en annan lösning. Får väl i värsta fall plocka ut glassen imorrn precis innan de vaknar och gömma ute eller nått innan de ska till skola och dagis.

Här är det MAMMA, som bestämmer. Det ska de ha klart för sig!

;p






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0