FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Klar nu...väntar på svar

Det var vidrigt att göra magnetröntgen, jag var skitnervös redan innan, skulle få något lugnande innan och hon kom med en... oxascand.

Ja, som bekant så är det något jag har hemma och ibland äter 3-4 ggr om dan så en sådan tablett gör ingen större effekt direkt.. så tillslut fick jag stesolid intravenöst innan, kände ingen större effekt av den heller men gav det ett försök, stod ut i den där hemska maskinen i 40 min ca... sen kom paniken, började svettas och fick svårt att andas, ljudet var jag inte beredd på, höga entoniga ljud i skallen och som bekant är jag känslig för entoniga jobbiga ljud.. det triggar igång en massa minnen och jag får panik.





Sen att dessutom ha huvudet helt fastspänt och en mask över ansiktet blev för mycket. Jag började gråta tillslut (vilken kyckling jag e...). Så jag fick komma ut en stund, de sprutade in nån kontrastvätska och mer stesolid eller vad det nu var och sen körde vi färdigt. Hela grejen tog 1 1/2 timme, dvs 30 min längre än väntat.







Men är glad att det är över nu, ska bara vänta några timmar på svaren, sen sa hon att hon trodde att jag skulle få åka hem på permission över helgen (beroende på svaren då givetvis) och sen komma tillbaka på måndag, alltså att jag fortfarande är inskriven på avdelningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0