FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kom iväg idag

Kände mig lite duktig endå, kom iväg på mötet idag fast jag var ruggigt nära att ringa och boka om det men tänkte att jag ville ha det avklarat. Så jag cyklade till jobbet, tog bussen till mörby och sen tillbaka till jobbet och sen cyklade jag hem för att hämta Vilgot på dagis.

Kände redan imorse att jag borde stannat hemma, somnade på bussen dit och sen somnade jag på bussen tillbaka. Kände mig riktigt yr och matt hela dan idag, gick och gäspade och fick kisa på ena ögat då jag cyklade hem för att inte tappa balansen. Blå, hatar då kroppen lixom säger ifrån! Har inte tid med sånt!!

Köpte 2 jordgubbsplantor till Vilgot, sen en planta med körsbärstomater på torget. Han tycker det är riktigt skoj att plantera å greja, och jag med för den delen.

Skulle ta mig iväg till centrum med kidsen då Vanessa och Vilder kom hem från fritids, men blev ännu mer snurrig så jag var helt enkelt tvungen att lägga mig på soffan en stund, och tvärsomnade. Känner mig alldeles matt i benen (båda 2, inte ena bara som sist) så om jag tar mig iväg till centrum idag så blir det taxi dit och hem, ska nog försöka chilla lite iallafall.

Förresten, Vilgots "äppelträd" som han ville göra förra veckan, dvs trycka ner några äppelkärnor i en kruka för han bestämde sig för att han skulle GÖRA ett äppelträd, de har iallafall börjat växa till både hans och min egen stora förtjusning!! Ja inget träd har det blivit ännu såklart, inga äpplen heller.. men lite grönt!! ;p

Kolla in!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0