FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Till Ica med Vilgot

Då jag varvat ner en liten stund så cyklade jag med Vilgot til Ica som utlovat för att handla gott til kvällen.

Då vi gick igenom läskavdelningen fick han en grym beslutsångest. Jag var ap-trött och helt slut, vill bara handla snabbt och sen åka hem och äta middag och bara vara. Men Vilgot, som skulle köpa Sprite, ser fundersam ut.

Sprite zero, Sprite eller seven up? Jag riktigt såg hur det jobbade uppe i skallen på honom och avvaktade tills han funderat klart, han kan bli grymt ledsen eller arg annars, om man stressar honom, särskilt då han är trött och dagen inte blivit planerad och utförd som den skulle varit. Som idag.

Han stod och olade fram och tillbaka... ole-dole-doff  och hade sig en bra stund innan han synade hyllorna mer noga och fick syn på kylen med de små flaskorna. Sen tillslut tyckte han att vi skulle köpa en LITEN flaska Sprite. Jag tyckte det var bättre med en stor.

-Men en liten är ju mycket billigare mamma! säger han med eftertryck...

jo, det är ju helt sant, men det är ju mer lönsamt att köpa en stor.. men kände inte riktigt för att ge mig i en sådan diskussion just då. Så det blev en liten Sprite till honom och sen snabbt förbi alla andra hyllor och mot godis-disken som ligger strax innan kassan, där det blir nästa paus med lite beslutsångest.

Tillslut kom vi därifrån med allt vi skulle och cyklade hemåt.

Vilgot är som bekant envis som en get.

Mamma upp i dagen. Nu är vi mätta allihopa och jag undrar vem som kommer att däcka först ikväll?

Eller kommer jag in i andra andningen tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0