FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ännu en sömnlös natt..

Låg vaken inatt IGEN, sista gången jag tittade på klockan innan jag somnade, stod den på strax efter 4... och ringer 05.20 för då är det dags att kliva upp. Med andra ord har jag sovit i nån dryg timme. Alla blev hemma idag med, ont i halsen och förkylda, men inte tillräckligt sjuka för att låta bli att bråka om allt och inget. Jag höll mig vaken tills efter lunch, sen la jag mig för att vila och sov nån dryg timme ca. Det var ruggit skönt att få lägga sig på sängen och blunda och falla in i sömn på stört.

Ska ringa min läkare imorrn, har för mig att han har telefontid då, måste se till att få lite insomningstabletter utskrivet för om jag ska fortsätta vara vaken hela nätterna så kommer jag rasa in i första bästa vägg snart!

Här bråkas det och gnälls, märks på ungarna att de varit hemma, har lovat dem att få baka pepparkakor men att de måste plocka upp och städa på rummet först.

-Du är den ELAKASTE mamman i heeela världen!!! väser Vilder och rynkar ihop näsan så att överläppen blottar tandraden och fnyser med näsan.

(om jag varit mer utvilad hade jag nog skrattat åt det, men skrattet ligger i dvala nu märker jag...)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0