FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bakat

Vilgot har bakat muffins idag, stora killen tog fram allt själv och läste i kokboken...

-50 kg margarin mamma, fixar du det?

Sötnosen!! Förklarade att det var 50 GRAM inte kilo. Nu doftar det underbart här och jag har bakat matbröd till kvällens sena middag med Lotta, tomatsoppa med räkor, ska bli riktigt gott.

Sitter med pojkarna i köket och tittar på Spökhuset som går på 5:an, en thrillerkomedi med Eddie Murphy, de sitter som klistrade.

 

Denna dag blev rätt ok endå, trots att jag fått lite kalla fötter och dragit mig lite undan på ganska många plan i livet, men behöver det, behöver ladda batterierna nu utan sådant som gör mig ledsen eller upprörd. Fick sms av exet nyss, men har inte svarat, pallar inte. Är det nog så är det nog, är det slut så är det slut. Sen har jag inte pratat nått med min mamma heller, igår så skickade jag ett sms där jag var ganska tydlig med vad jag känner och tänker... gissar att hon blev sårad, men jag är OXÅ sårad!

Och man måste vara ärlig har jag lärt mig, för annars funkar inget på sikt endå. Ska man gå runt och bita ihop och låtsas gilla läget eller ska man göra nått åt det? Och kan man inte göra nått åt det, då är det bara att backa. Ganska enkelt men givetvis jobbigt och känslomässigt tröttande....

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0