FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu sover barnen...

Idag fick Vilder vaccination i skolan, jag drog dit och han fick en spruta sen cyklade vi till centrum och handlade lite mjölk å annat som var slut hemma. För att de följde med å handlade så fick de en varsin glass, så då tänkte jag att, "wow, frid och fröjd tills vi kommer hem iallafall".... Men det sket sig. På vägen hem blir Vilgot TVÄRSUR, till synes helt utan anledning.. men jag hade börjar cykla vääääldigt sakta (hade cykelkorgen full med varor) och Vilgot vrålar VÄÄÄÄNTA! varav jag saktar ner en stund innan jag stannar cykeln. Men det var för sent. Han hade redan ilsknat till med råge, VÄGRADE att cykla därifrån. Sen vrålade han och skrek heeeela vägen hem på sin cykel, "jävla idioter, ni är jävla pucko-idioter!!! malde han på för full hals mellan gråtattackerna...


Sen då vi var hemma igen var mina öron lika trasiga som tålamodet, fixade ugnspannkaka till kidsen som de vill ha, sen har de kollat på tv, lekt med en kompis och nu sover de.... själv har jag försökt trassla ut de förbannade ljusslingorna som är som ett garnnnystan utan ände eller slut.... fan, snart ger jag UPP!!!!  Eller inte...

Iallafall så har jag tryckt in lite andra ljusslingor i granen tills vidare.

Och jag ber till gud att tomten finns och att han är tät... har gått igenom barnens önskelistor....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0