FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Snål, ekonomisk eller sniken?

Ja det är frågan. Men när det gäller dotterns pappa så finns det 2 ord, SNÅL och SNIKEN.


Alltså, snubben har pengar som gräs... både han och tjejen jobbar och är välbetalda, har bl a ett biorum med värsting-tv hemma i huset, har värsta bilen/bilarna, åker på semester med sin nya familj 4 ggr om året...

och vad får min dotter???

Jo, JAG fick betala halva hennes biljett för att hon skulle få följa med till Portugal på en semestervecka!!!

Och då är jag ENSAMSTÅENDE och blivit nollad av försäkringskassan...

Och jag fick typ BE om att hon skulle få åka med för hon blev ju såklart ledsen då de planerar semester inför henne som hon inte är inräknad i....

Jag är inte ett dugg avundsjuk på deras ekonomiska status, för pengar kan inte köpa allt, men då han snålar till sin egen dotter, då ser jag rött!


Sist hon var där pratade han om att hon kanske skulle få en ny mobil av honom, men då skulle hon få betala en del själv.... Ehhh, what???

Men som tur är så är pojkarnas pappa varken snål eller sniken, så han gav Vanessa en iphone igår, gissa om hon blev lycklig????


Men tycker det är så jävla sniket av hennes farsa att snåla så som han gör... pinsamt, men snubben har ingen skam i kroppen överhuvudtaget och ringer henne då det passar och ibland glömmer han höra av sig då han lovat.

 


Ja sånt gör mig PISSED OFF och han borde bry sig mer om sin dotter. Hon fick inte ta hem sin cykel därifrån som hon fick i present... hon är alltså där ca var 3:e helg knappt, och hon har sagt att hennes cykel här hemma år trasig och hon vill såklart ha SIN cykel som hon fick av dem HÄR då hon har användning för den dagligen...

men nä... rika pappsen hade inte nån plats i bilen för att köra cykeln.... och han var väl rädd att han inte skulle få den tillbaka till sina yngre döttrar (som jag gissar var tanken). Jag fick säga till Vanessa att hon kunde säga till sin pappa att han får tillbaka cykeln då hon vuxit ur den så syrrorna kan ta den... men hmmm.... den kanske blir sliten? Förmodligen därför hon inte fått ta hit den...


Ok, nu fick jag gnälla av mig lite!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0