FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilder vet bäst!


Jultidningarna jag beställt från Kristian, Lottas son, kom idag. Hade beställt en skiva med avslappningsmusik och sen 2 pysselböcker som grabbarna ska få i julklapp, sen en bok.

 

 

"Efter att Monika nästan längtat ihjäl sig, visar almanackan äntligen på år 1953. Det är året med stort Å, året då hon får börja skolan. Som "Förstekladdare" öppnar sig skolans skimrande värld för henne med "Far ror, Mor är rar", rastens filmstjärnebyten och hårda duster med klassens retsticka Bo. En rar bok om 50-talet för både stora och små."

 

 

Jag försökte locka pojkarna att vilja lyssna på lite högläsning i köket och berättade att det handlar om hur det var förr i tiden när man gick i skolan osv;


-"Så som det var när er pappa var liten, eller mormor snarare",
(rättade jag mig själv, eftersom hon är född på 50-talet.)

 

-Ja, för min pappa, han fanns på stenåldern! utbrister Vilder och ser ruggigt säker ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0