FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

En dag på halvfart...

Skulle vilat idag men kom aldrig till ro för att lägga mig en stund, jag tog tag i några gamla tavlor jag inte varit nöjd med och spacklade över dem med färg och ska göra nått annat där sen... och tiden rann iväg och sen cyklade jag och hämtade pojkarna på fritids, byggde lego med dem en stund innan jag började steka pannkakor.

Nu sitter de mätta och trötta och bygger pärlplattor och jag väntar på Vanessa som kommer hem från en kompis strax.

Sen ska grabbarna grus badas, hoppas det sker utan större konflikter och utan en massa gap och skrik, är inte riktigt upplagd för jobbiga höga ljud idag..

Ikväll ska de tidigt i säng, redan strax efter 7 tänkte jag att de skulle få göra sig klara för natten och lägga sig så de kommer upp imorrn utan större besvär. Sen ska jag ha lite "egen tid" med Vanessa innan hon ska sova. Sen vika tvätt... å tömma diskmaskinen. Bläää så trist. Men gör jag det ikväll så slipper jag det imorrn! Framförhållning har jag ibland. Ja iallafall i huvudet!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0