FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite kvällstankar

How clean is your house?
 (hur rent är ditt hem)

Ja vem bryr sig egentligen? Det folk egentligen borde fokusera på är ett helt annat ämne, nämligen;

How clean is your conscience?
(hur rent är ditt samvete?)

Jag har gjort massor som jag inte är ett dugg stolt över,
en hel del som jag med efterkloka "vuxna" ögon gärna hade gjort på ett annat sätt, men faktum är, att jag ångrar inget.


Ingenting.


Har givetvis haft ångerkänslor en massa gånger, de gånger när man frågar sig själv ("varför gjorde jag inte si eller så, varför sa jag inte det" osv), men ånger ingår i livets skola. Det är så vi lär oss, genom våra misstag.


För om jag inte hade levt mitt liv exakt som jag levt det, om jag inte mött de människor som jag mött, om jag inte gråtit de tårar jag gråtit, eller skrattat de skratt som jag skrattat, ja då hade jag aldrig varit just den jag är idag.

 


Ångra inget, livet är för kort. Du kan endå inte backa tiden. Lägg istället energin på att bli en bättre människa i morgon, misstagen du gjorde idag och igår, är endast ett minne nu.

Förfluten tid, överstökat, been there, done that. That´s it.
Ganska enkelt. Men samtidigt riktigt svårt ibland...

Att bara vara, och leva, här och nu.

 

 

Haha, lite flummigt jag vet, men det är ju sååå sant ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0