FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så jävla nyttig!

(om vi bortser från 3 saffransbullar igårkväll)

Ätit lunch nyss, broccoli, morötter och hommus (hur fan det nu stavas??), sån där kikärtsröra med en massa vitlök å annat. Har riktigt ont i nacken idag, men gissar att gårdagens besök på vinden har ett litet finger med i spelet. Har legat i ett varmt bad och försökt massera mig själv så gott det går, men det vill inte ge med sig riktigt. Får göra som jag brukar, rulla huvudet på axlarna och hoppas på att det knäpper till, åt rätt håll. Min sjukgymnast är bortrest så jag har inte varit där som jag brukar, och det känns.

Skulle varit möte idag men det blev uppskjutet till nästa vecka, lite typiskt...

Igår var jag riktigt duktig och lagade en jacka som jag hade på vinden, fick hem den från jobbet för ganska länge sen, riktigt billigt eftersom den var väldigt trasig, typ 15cm stor reva vid dragkedjan och en massa trassel och dun. Hade tänkt slänga den först, men är glad att jag inte gjorde det, för min lagning blev över förväntan och nu väntar jag bara på snö och kyla, är grymt redo för det i den jackan!







Lite svårt att fota sig själv med jackan på...





Här har jag lagat den... längs med sidan, sytt massor men det syns inte alls så mycket som jag trodde det skulle göra.


(från kanten längst ner och upp till kardborrband nr 3 typ)

Det skumma är, att då jag googlar på jackan, alltså märket i den, så existerar det inte!! Jag har aldrig hört talas om det märket, och tydligen inte google heller! Lite konstigt va??? 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0